photo_2016-09-06_09-58-52

بی تدبیری دولت تدبیر و امید در آزادره تهران پردیس

وزارت راه و شهرسازی بار دیگر عوارض آزادراه تهران پردیس را گران کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پردیس خبر، با تصویب احداث مسکن مهر در شهر جدید پردیس و عدم کفایت مسیر دسترسی این شهر از سمت پایتخت تصمیم بر ساخت آزاد راه تهران پردیس گرفته شد.

این آزاد راه توسط بخش خصوصی احداث و سپس برای جبران هزینه ها نسبت به اخذ عوارض عبوری از مسیر اقدام شد. مبلغ این عوارضی از ۱۵۰۰ تومان در سال ۱۳۸۹ آغاز شده و هم اکنون به ۳۵۰۰ تومان رسیده است که انتظار میرفت دولت تدبیر و امید، تدبیری بیندیشد که امید مردم برای تردد آسانتر از تهران به پردیس بیشتر شود، سید عباس طاهری مدیر عامل آزادراه تهران-پردیس این افزایش نرخ را طبق ابلاغ بخشنامه افزایش عوارض آزادراه پردیس از سوی وزارت راه  می داند.

مسوولان شهرستان پردیس بارها این منطقه را محلی خوابگاهی خوانده اند که محل کار بسیاری از ساکنین آن شهر تهران است.

این درحالی است که در آینده نه چندان دور و با تحویل واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس که هرروزه شاهد افتتاح برخی از پروژه های آن هستیم، مشکلات ترافیکی و ترددی از شهر پردیس به تهران خود نمایی می کند.

محمد قانبیلی عضو شورای شهرستان پردیس در این خصوص می گوید: مسوولان تعزیرات حکومتی باید در رابطه با این موضوع توضیح بدهند، اگر مغازه داری مقدار کمی یک جنس را گران بفروشد جریمه و سپس ملکش پلمپ می شود، اما چطور مسوولان این موضوع را متوجه نمی شوند.

وی در خصوص ابلاغ بخشنامه از سوی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: وقتی دولت در میان است خودش برای خودش قانون درست می کند، اگر قرار باشد افزایش نرخی صورت بگیرد طبق تورم در ابتدای سال انجام می شود مگر امکان دارد وسط سال دوباره افزایش قیمت داشته باشند.

عضو شورای عالی استانها اظهار داشت: “آقای وزیر فقط بلده حرف گنده تر از خودش بزنه آقای فرماندار باید موضوع را پیگیری کند.”

قانبیلی خاطر نشان کرد: مسوول امر آقای فرماندار است. من در منطقه نیستم و نمی دانم فرماندار اقداماتی انجام داده یا خیر اما من بر اساس وظیف پس از اجلاس روز ۵ شنبه در شورای عالی استانها حتماً مجدد در این خصوص مجدد با شخص آقای وزیر مکاتبه می کنم.

وی ابراز داشت: تا به حال چند مرتبه موضوع افزایش نرخ عوارض را پیگیری کرده ام، با با مدیر عامل شرکت آزادراه تهران پردیس هم گفتگو داشته ام اما او می گوید چون این آزادراه بصورت خصوصی است، ما هم طبق هزینه هایی که داریم مبلغ دریافت می کنیم اما این مورد قبول نیست.

عضو شورای عالی استانها توضیح داد: حتی اگر احداث این آزادراه بصورت خصوصی است، دولت مقداری یارانه پرداخت کند زیرا دلیلی ندارد مسیر زیر ۲۰کیلومتر دارای ۳۵۰۰ تومان عوارضی باشد.

قانبیلی گفت: من در این هفته هم با آقای مهندس چمران صحبت می کنم و هم با آقای وزیر که ببینیم چه دلیل و استدلالی برای افزایش مجدد نرخ وجود دارد اما پیگیری این موضوع وظیفه فرماندار است. پیگیری او عاقلانه تراست.

وی خاطر نشان کرد: دولتی ها برعلیه شورا هستند و تا صحبت می کنیم علیه شورا شمشیر می کشند اما ما تا جایی که توان داشته باشیم موضوع را پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 دیدگاه

  1. مهدي پاسخ

    با سلام ما۱۵سال است كه درپرديس هستيم سختيهاي بيشماري تحمل كرديم الان هم براي هركاري بايد روانه تهران شويم خدارا خوش نمي آيد هزينه خوش گذراني عدهاي كه هرهفته به شمال ميروند را مابدهيم تازه كلي هم ترافيك را تحمل كنيم حداقل براي ساكنين پرديس بايد يه تخفيفي درنظر بگيرندبازهم خدا پدر آقاي قانبيلي را بيامرزد كه درصحبت بفكرماهست.

  2. مرتضي پاسخ

    حداقل از كيفيت پروژه هم بگيد يه چراغ نداره الان ٢سال دارن تير ميزن شما بايد انقدر تيتر بي كيفيتيشو بزنيد تا حداقل خجالت بكشن نه دوربين داره نه چراغ شب جاده وحشته اما حيف دو روز تيتر ميزنيد بعد يادتون ميره هروز بايد تيتر اين اتوبانو بزنيد زورمون كه نميرسه پولو ميگيرن حداقل كيفيتشو ببريم بالا